maandag 12 mei 2014

FEEDBACK

IJKPUNT
Naar de professional met ethische visie!
Vandaag feedback ontvangen op mijn PK over het ontwerp
Naast mijn eigen ontwerp bureau "Sehnsucht" waren ook Adriaan Mellema en onze expert
Astrid Oomens aanwezig. Super, dat zij in haar agenda een uur vrij kom maken om ons op professioneel wijze van feedback te voorzien.
Een belangrijk aandachtspunt is, dat ik in het ontwerp niet vergeet om praktisch, down to earth, onderwijs te  beschrijven. Doordat het ontwerp op verschillende niveau's speelt, kan het snel zweverig overkomen.
Voor mij was een eye- opener; mijn antwoord op de vraag wat wil je bereiken met de cursus beroepsethiek (voor de opleiding en voor de professionele ontwikkeling van de student).
Ik wil dat de professional een eigen ijkpunt heeft als het gaat om beroepsethiek.
De opleiding levert een breed opgeleide professional op, voor het bedrijfsleven, maar niet perse een neutrale rekenaar. Ook de toegepaste wiskundige kan visie hebben over ethiek, duurzaamheid en diversiteit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten